Πέμπτη 26 Απριλίου 2007

1922 και κάτι

Σαν να μην πέρασαν τα χρόνια τα πολλά,
κι όμως θα υπάρχουνε αιώνια στα μυαλά,
σ' εμάς τους απογόνους των Σμυρνιών,
απο ημίθεους προγόνους των Γραικών,
για τα παιδιά μας πέθαναν,
για μας απ τη φωτιά περάσαν κάμποσοι,
εδω να φέρουν φλόγα Ελλάδας, φλόγα παρφυρή,
σαν το αίμα που χύθηκε άδικα, άτιμα και φονικά.
Τιμή σε σάς Μικρασιάτες, στα παιδιά σας,
τιμή στη γή μιας Ελλάδας τεράστιας.
Δεν έχω ως επιλογή να ξεχάσω, δεν θέλω να ξεχάσω,
θέλω να ξέρει ο κόσμος όλος πόσος πόνος χωρίς γιατί,
πόσο αίμα, πόση απανθρωπιά και οδύνη περάσατε,
και πόσο φώς φέραν εδω όσοι επέζησαν.
Τιμή σε σας, Μικρασιάτες.

http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=797103&lngDtrID=253

Εχω στα χέρια μου ήδη το DVD και θα το δώ το βράδι.
Θα ψάξω μέσα στα πρόσωπα της απόγνωσης τον παππού μου, κάποιους άλλους που να τους ξέρω, χωρίς αυτό να μπορεί να συμβεί, αφου θα έπρεπε να είμαι 95 χρόνων.
Εχω απο παιδί μάθει ιστορίες απο τότε, απο τους πρόσφυγες, μαρτυρίες ανατριχιαστικές, φρικαλέες, αδιανόητες.
Αλλα έχει ριζώσει βαθιά μέσα μου ο Ελληνας της Μικρασίας.
Τιμή σε εκείνους, υποκλίνομαι.

5 σχόλια:

  1. Ωχ το ξέχασα. Θα το πάρω αύριο ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @lazinio ο σύνδεσμος που έβαλα μεσα στο δημοσίευμα, κάτω απο το ποιηματάκι μου οδηγεί σε άρθρο στο in.gr σχετικά με ενα dvd που δίνει το περιοδικό National Geographic με θέμα την Μικρασιατική Καταστροφή, καταγεγραμμένη τότε, απο ουδέτερο αυτόπτη μάρτυρα και άλλες μαρτυρίες.
    Θα το δώ σήμερα, χτες ήμουν κομμάτια και δεν άντεχα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ωραίος τζον. θα ψάξω να το βρω στα τορρεντ. είδες τι καλό που είναι το ιντερνετ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Λοιπόν το είδα το dvd και είναι πολύ καλό.
    Φώτισε πολλές πλευρές που δεν είχα ξεκάθαρες.
    Δεν θα ξεχάσω την φράση που μου έκανε εντύπωση, του Βενιζέλου :
    " ... δεν με εμπιστεύτηκαν... " ( οι Ελληνες στις εκλογές )

    ΑπάντησηΔιαγραφή

-πες οτι θες αλλα να σέβεσαι τους άλλους συνομιλητές-
Δεν συνηθίζω να απαντάω σε μη μπλόγκερς κρυμμένους πίσω απο σκέτο λογαριασμό google. Θα τα σβήνω.
Α, και είμαι υπευθυνος ΜΟΝΟ για οσα λεω... δεν ειμαι υπευθυνος για οσα καταλαβαινεις.
ΤΖΟΝ παπαρολόγος.

Tweet

Related Posts with Thumbnails

Do not clopy

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape