Τρίτη, 17 Απριλίου 2007

Για τα πανηγύργιααα...


Κάθε φορά κλείνουν οι δρόμοι ! :( Είναι πανηγύρι λέει του Αη-Τάδε, α, ναι, βεβαίως, πρέπει να κλείσει ο δρόμος για 3 μέρες, τόσο κρατάει !
Μα με ποιό δικαίωμα να κλείνει ο δρόμος ;
Γκρρρρ... ρε αθεόφοβοι, για τον θεό και τους αγίους κάνετε πανηγύρι ;
Ποιόν κοροϊδεύετε λέμε ;
Υπάρχει περίπτωση στο άγιο να άρεσε όλο αυτο το παζάρι γύρω απο την εκκλησία του ;
Η μάλλον την εκκλησία σας , γιατι ο άγιος ως σεμνός κι ενάρετος άνθρωπος δεν θα είχε απαίτηση να κατέχει εναν πανάκριβο ναό, έτσι ;
Των ανθρώπων είναι αυτά, και να που τα κατάντησαν εντελώς για τα πανηγύρια.
Κάθε φορά θεωρείται αυτονόητη η παρανομία να κλείνουν δρόμοι και να ταλαιπωρούνται άσχετοι άνθρωποι επειδη και καλά " είναι του Αγίου Τάδε και έχει παζάρι ".
Tα παζάρια μου θυμίζουν τούρκους, ανατολίτες και άλλες εποχές.
Χέστηκα, εγω θέλω να περάσω λέμε, να πάω στη δουλειά μου !
Μα, ελάτε να λογικευτούμε λίγο :
- Με αφορά εμένα ; πρέπει να είναι χριστιανός ορθόδοξος ;
- αντε και είμαι ΧΟ ( ας καμαρώνει ο Μεγαλειοδουλότατος ) και μένω εκεί κοντά.
Πρέπει να μην μπορώ να πάω σπίτι μου, ή να παρκάρω 800 μέτρα μακριά και να υποστώ την βαβούρα και τα σκουπίδια ;
- Εχετε δεί τι πουλάνε ; Κινέζικα παιχνιδάκια, πεταμένα σε σωρό σ ενα πάγκο κι ελάτε, διαλιέχχτεεε... Είναι τωρα αυτό ενα θεάρεστο γεγονός ; Είναι μια εκδήλωση λατρείας ;
- Συμφωνεί ο Κλήρος με αυτά ; Αν ναι, τότε γιατί ο Χριστος διέλυσε ενα τέτοιο παζάρι έξω απο έναν ναό ;
Ισως η λέξη " παζάρι" παραπέμπει ευθέως συνειρμικά στο " παγκάρι " που τόσο λατρεύουν οι ρασοφόροι Μακαριόδουλοι.
- Ξέρετε οτι πολλά απο τα κτίρια γύρω απο ναούς δεν υπήρξαν ποτέ νόμιμα ; Πώς έγινε αυτό : Διάφοροι πανηγυρτζήδες, παρακάλαγαν τα παλιότερα χρόνια τον παπά, να τους αφήσει να μείνουν και παραπάνω μέρες σ ενα σημείο γύρω απο τον ναό που ηταν ιδιοκτησία η γη, του ναού. Σιγα-σιγά, για να μη τα πολυλογώ, το κιόσκι έγινε παράγκα, η παράγκα έγινε καλύβα, η καλύβα σπίτι και μετά αντιπαροχή.
Ετσι γίναν πολλές απο τις πολυκατοικίες που βλέπετε γύρω απο ναούς σήμερα.
- Εχετε δεί τι κιτς πράμα κυκλοφορεί γενικά σε αυτά τα πανηγύρια ; Εχετε δεί ταλαίπωρους παππούδες και γιαγιάδες με ενα πιτσιρίκι απ το χέρι να θέλει να του αγοράσουν κάτι ; τι σχέση εχει αυτο με τον 21ο αιώνα μου λέτε ;
Πήγα να πάρω κάτι να φάω εδω παραπάνω τις προάλλες και τι να δω ;
Το έργο το χα ξαναδεί φυσικά, σε δρόμους άλλων αγίων, σε πολλά μέρη της Αθήνας αλλα και σε άλλα μέρη της Ελλάδας.
Το ίδιο σκηνικό παντού :
- ο δρόμος κλειστός για αυτοκίνητα με μια απλή κορδέλλα ή με τίποτα αφού αν προχωρήσεις θα ειναι αδιέξοδο λόγω αποκλεισμού απο το παζάρι !
- ρημαγμένα αυτοκίνητα παντού, παρκαρισμένα όπου υπήρχε θέση, απο τους ιδιοκτήτες πάγκων στο παζάρι. Με σπασμένα φανάρια, με χτυπήματα, σίγουρα δεν θα έπρεπε να περνάνε στο ΚΤΕΟ αυτά τα οχήματα ! Ενα τραγικό συνονθύλευμα άθλιων οχημάτων που χρησιμοποιούνται για να μεταφέρουν τους "μεροκαματιάρηδες" των παζαριών εδω κι εκεί, μαζι με ότι εμπόρευμα μπορεί να χωρέσει μέσα.
Παραλίγο να με τρακάρει ενας Ασιάτης με ενα ημι-διαλυμένο μπλέ αμάξι, που δεν θα πάθαινε και τίποτα παραπάνω αυτό, αλλα το δικό μου θα το κανε σαν τα πανηγύρια !

Μικρός ήξερα οτι τα πανηγύρια γίνονται στα χωριά, σε ξωκλήσια.
Εκει, μάλιστα, αξίζει κι ο τόπος που 'ναι όμορφος. Αν και πάλι, γεμίζει αυτοκίνητα.
Τελειώνοντας, πιστεύω οτι όλος αυτός ο χαμός των πανηγυριών, πρέπει να πάρει ενα τέλος, ή εστω μια μορφή πιο αξιοπρεπή. Δεν ειναι δυνατόν, στο όνομα του κάθε αγίου, να κλείνουν δρόμοι, να γίνεται βαβούρα και με την ανοχή Εκκλησίας, Δήμου και Αστυνομίας να εκτελείται ξανά ο κάθε άγιος, τις μέρες της γιορτής του μάλιστα !
Προτιμώ την πίστη μου να την τιμώ μέσα σε ναό, και όχι έξω απο αυτόν.
Προτιμώ ενα μέρος που κάθε μέρα θυμίζει θεό, φέρνει ηρεμία και γαλήνη απο μια φωτοβολίδα γιορτής άχρηστης που μετά το τέλος της, μόνο κάτι σκυλιά γυροφέρνουν σαν νυσταλέοι φύλακες του κενού.
Προτιμώ ενα μέρος απ' όπου μπορώ να περάσω, να σταματήσω, να μπώ η να φύγω.
Μην με κάνετε να νιώθω οτι είμαι κι εγω για τα δικά σας πανηγύρια.
Δεν ζητάω τίποτα παράλογο


5 σχόλια:

  1. Δεν ξέρω τι σχέση έχεις με τα βιβλία.
    Αν δεν βαριέσαι διάβασε το "Φάδερ ημών".
    Πέρα απ’το οτι θα κλάσεις στο γέλιο, θα δείς και τη θρησκεία απο άλλο μάτι.
    ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Nαι, σίγουρα !
    το έχω διαβάσει ως τις πρώτες 70 σελίδες, μετά δεν είχα χρόνο, ντροπή μου ... χαχαχαχα, ναι πολύ καλός ο τύπος.
    Φοβερή φαντασία !
    Το ωραίο με αυτο το βιβλίο ειναι να το διαβάζεις παρέα με άλλον να γελάτε μαζί !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συμφωνώ μαζί σου tzonako για την κατάντια των πανηγυριών στις μέρες μας. Η εμπορευματοποίηση και τα έκτροπα όμως ΔΕΝ είναι συνυφασμένα με την λογική και την αναγκαιότητα των πανηγυριών όπως γιορτάζονταν σε άλλες εποχές. Επίσης τα πανηγύρια είχαν μεν σχέση με την θρησκεία (η αφορμή ήταν βέβαια η γιορτή ενός αγίου) αλλά ο κύριος λόγος ήταν η κοινωνικοποίηση των ανθρώπων προ TV και μέσων μαζικής μεταφοράς. Τότε δηλαδή που οι άνθρωποι ακόμη κυκλοφορούσαν με τα γαϊδουράκια και τα πανηγύρια ήταν ο μοναδικός τρόπος να γνωριστούν οι νέοι μεταξύ τους.
    Σε πολλές μάλιστα περιπτώσεις η εκκλησία πολέμησε τα πανηγύρια με το σκεπτικό πως οι ανθρώπινες ηδονές(φαγητό,πιοτό,χορός,μουσική) είναι ανεπίτρεπτα σε κάποιους χώρους μη κοσμικούς.
    Οπως αναφέρεις και εσύ τα πανηγύρια στα ξωκκλήσια που έζησες σαν παιδί δεν έχουν καμιά σχέση με την σημερινή κατάντια. Τα προϊόντα που πουλάγανε κάποτε στα πανηγύρια ήταν καθαρά χρηστικά και προέρχονταν κυρίως από την δική τους παραγωγή και δεν ήταν made in China. Ομως με το σχίλιό σου στο blog μου και με αυτό το post σου, μου έδωσες ένα έρισμα για παραπέρα συζήτηση πάνω στο θέμα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πανηγύρια : Ενα θέμα για συζήτηση.
    Παραδοσιακά, ή όχι πια ;
    dyosmaraki, Σε ευχαριστώ πολύ που έκαμες τον κόπο να διαβάσεις αυτο εδω το κείμενο, που δεν είχε ανταπόκριση όσο θα ήθελα.
    Δίνεις μάθημα σύγχρονης και νηφάλιας λογικής με όσα λες. Ετσι ειναι.
    Η σωστή Εκκλησία δεν θα τα ήθελε ολα αυτά τα made in China παζάρια αλλα θα ήθελε -σωστά- ο κόσμος να προσεύχεται, να νιώθει ευλάβεια πρώτα και μετά μάσα, μπύρα και παζάρι, αμφίβολης ποιότητας και ακριβά.
    Και επιπλέον, σε εναν ήδη πολυ-πολιτισμικό πλανήτη, πρέπει να αναθεωρηθούν πολλά στραβά, ειδικά όσα γίνονται στο όνομα κάποιου αγίου, θρησκείας, λατρείας.
    Η κοινωνικοποίηση πλέον γίνεται αλλιώς.
    Η προσκόλληση σε -αναμφίβολα κακής ποιότητας- παραδόσεις μας πηγαίνει πίσω και όχι μπροστά με οδηγό το παρελθόν μας.

    * Μπορούμε να συνεχίσουμε την κουβέντα αν θέλεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Θεωρώ αυτο εδω ως ενα απο τα καλύτερα που εχω γράψει.
    Λέει πολλά,για το πώς βλέπω τα πράγματα, πώς σκέφτομαι κι ακόμα απο τον Αυγουστο του 2007 ως τώρα,τρία χρόνια και 4 μήνες μετά, δεν βλέπω να εχω αλλάξει γνώμη πάνω σε αυτά που γράφω εδώ.
    Και δεν μετανιώνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

-πες οτι θες αλλα να σέβεσαι τους άλλους συνομιλητές-
Δεν συνηθίζω να απαντάω σε μη μπλόγκερς κρυμμένους πίσω απο σκέτο λογαριασμό google. Θα τα σβήνω.
Α, και είμαι υπευθυνος ΜΟΝΟ για οσα λεω... δεν ειμαι υπευθυνος για οσα καταλαβαινεις.
ΤΖΟΝ παπαρολόγος.

Tweet

Related Posts with Thumbnails

Do not clopy

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape