Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2007

OXI στην παραπλανητικη διαφήμιση !


Με αφορμή το προηγούμενο μου θέμα ας κάνουμε οτι μπορούμε για να πάψουν να παίζουν με την νοημοσύνη μας οι φωστήρες των διαφημιστικών τμημάτων διαφόρων εταιρειών.

40 σχόλια:

  1. να συμπλληρώσω και ΟΧΙ στα μικρά γράμματα στον "πάτο" των διαφημιστικών μηνυμάτων?

    -Γιώργος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κι αυτο σωστό Γιώργο.
    Κάτι ψείρες κρυμμένες στο πουθενά ή που τρέχουν με 300 κάτω απο την τηλεοπτική διαφήμιση.
    Συχνά δεν μπορείς καν να δείς την ημερομηνία λήξης ! Λες και δεν θέλουν να την δείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Για πες ...

    υποψιάζομαι, αλλα πες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ενδιαφέρον πραγματικά θέμα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Οχι στην αύξηση του ΦΠΑ.
    Φ.Π.Α.: Φύγε Πούστη Αλογοσκούφη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. βρε τζονάκο δίκιο έχεις απο τη μια...αλλά απο την άλλη...εμείς κλέφτες θα γίνουμε????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Οταν λες "εσείς" εννοείς μάλλον τους εργαζόμενους στο χώρο της διαφήμισης μάλλον.
    Ναι, αλλα οι διαφημιστικές κάνουν αυτό που εγκρίνει ο πελάτης.
    Και ο συγκεκριμένος πελάτης ασχολείται ο ίδιος με τις διαφημίσεις του μαγαζιού του, αν και το θέμα δεν είναι ποιός κάνει τις διαφημίσεις, αλλα τι μας λέει και μας κοροϊδεύει στα μούτρα μας.
    Ειναι πολλές οι διαφημίσεις που προσπαθούν να σου πουλήσουν με κάτι που το βλέπεις οτι δεν ισχύει, δεν το εννοούν, δεν ειναι ετσι.
    Πχ, Τράπεζες : "Πάρε δάνειο"
    Σου παρουσιάζουν τον δανεισμό σαν
    -αναγκαίο και απαραίτητο
    -τέλεια λύση
    -άνετη αποπληρωμή
    -δεν σου λένε τα ψιλά γράμματα
    -σε φορτώνουν με ενα σωρό χρεώσεις
    -σου κρύβουν λεπτομέρειες σημαντικές
    -αυτοπροβάλλονται σαν περίπου κοινωφελείς οργανισμοί
    ...και άλλα πολλά.

    Αν γίνει μια λεπτομερής καταγραφή όλων αυτων των παραπλανητικών διαφημίσεων θα έχουμε πολύ πράμα για κουβέντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Tόσα χρόνια ζωής και δεν έτυχε ποτέ να δω μη παραπλανητική διαφήμιση!!Εσύ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. όχι στα ψιλα γράμματα που τρέχουν με χίλια στις διαφημισεις για δάνεια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ψυχή και λοιπόν ;
    Ετσι πρέπει να είναι ή ετσι πρέπει να το δεχτώ επειδή ετσι θέλουν ;
    Λίγη αξιοπρέπεια δεν βλάπτει απο την μεριά τους.
    Στο κάτω κάτω θα τους πληρώσουμε για να πάρουμε κάτι ετσι ;
    Δεν πρέπει αυτο που θα πάρω να είναι αυτο που πλήρωσα ; Πώς ο πωλητής αξίζει να πάρει τα χρήματά μου αν με εξαπατά ωστε να μου πουλήσει ;
    Δεν καταλαβαίνει οτι αυτο ειναι εις βάρος του ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. και πώς γίνεται αυτό το "όχι" πράξη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. tzonako opws k esu ksereis o antagwnismos einai megalos. o kathe emporos prospathei na xrisimopoiisei oti einai dunaton gia na diafimistei. to zitoumeno einai emeis na apoktisoume kaluteri kritiki skepsi kai na adiaforisoume.

    ypokeimenikos.blogspot.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. και οχι στην διαφημιση αλλο βλεπω αλλο παιρνω αλλο πληρωνω αλλο θελω και αλλου για αλλου αλλαμπουρνεζικα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πράξη το ΟΧΙ γίνεται με όποιον τρόπο μπορούμε :
    Να προτείνω δύο :

    - Ανάρτηση στα μπλόγκς μας καταγγελιών για κακές διαφημίσεις, περιγράφοντας τι πουλάει και τι λέει.

    - Ανάρτηση στα μπλόγκς μας του μπάννερ αυτού του θέματος ή άλλου παρόμοιου -δεν διεκδικώ κάποια δόξα- με σκοπό την αφύπνιση του κόσμου.

    @ Αδμινιστράτορα πέρασα και ειδα οτι έχεις τρία μπλόγκς ενδιφέροντα και εχεις κατι να πείς.
    Νομίζω οτι όπως είπα πιο πάνω και στην "Ψυχή" οτι η προσπάθεια να πουλήσουν δεν τους αθωώνει ωστε να χρησιμοποιούν αθέμιτη διαφήμιση.
    Κριτική σκέψη έχουμε πολλοί και αιαφορούμε αλλα μήπως πρέπει να ανοίξουμε τα μάτια και σε άλλους ;

    @ skouliki -έρωτα- :Ρ τα είπες όλα, αυτη ειναι η ουσία ! Τίμια διαφήμιση, τίμια τιμή, τίμια υπηρεσία, τίμιος πελάτης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Γιατί ρε παιδιά τα ρίχνουμε όλα στη διαφήμιση. Η διαφήμιση υπάρχει και είναι αυτή που είναι, προσπαθεί μέσα από όμορφα μηνύματα (βλέπε όμορφες γυναίκες όμορφους άντρες όμορφες εικόνες και μουσική) να σου πλασάρει ένα προϊόν το οποίο

    α) Δεν χρειάζεσαι

    β) χρειάζεται σπρώξιμο για να "φύγει".

    Αυτή δεν είναι η λειτουργία της διαφήμισης??

    Αν ο διαφημιστής έκανε αντικειμενική περιγραφή του προϊόντος και σου γνωστοποιούσε τη σχέση ποιότητας/τιμής, δεν θα λέγονταν διαφημιστής αλλά "Οικονομικός Σου Σύμβουλος".

    Για να καταλήξω λοιπόν αναρωτιέμαι:

    Μήπως η διαφήμιση εκπληρώνει εις το ακέραιο την αποστολή της?

    Μήπως ο διαφημιστής δικαιολογεί απόλυτα τον μισθό του?

    Μήπως ο μηχανισμός ελέγχου της αγοράς και των ΜΜΕ δεν λειτουργεί και αυτό (λογικά) το εκμεταλλεύονται οι επιχειρηματίες?

    Μήπως εμείς δεν έχουμε καταναλωτική συνείδηση και ως εκ τούτου γινόμαστε καταναλωτικές μηχανές χωρίς κριτική ικανότητα και λογική?

    Μήπως η διαφήμιση εκμεταλλευεται με το καλύτερο τρόπο τα δικά μας ψυχολογικά προβλήματα (τάσεις μιμιτισμού, ηδονοβλεψίας,υπερκαταναλωτισμού, αντικοινωνικότητας, εγωκεντρισμού, υλισμού, περιστασιακών ευαισθητοποιήσεων τύπου ""Εκκωφαντικών Σιωπών" κλπ? (επίσης λογικό).

    Μήπως την αποκλειστική ευθύνη για όλα τα παραπάνω την έχουμε αποκλειστικά ΕΜΕΙΣ?

    Αν ΕΝΑΣ βγάζει λεφτά πουλώντας ΑΕΡΑ σε ΧΙΛΙΟΥΣ οι οποίοι τον πληρώνουν...ποιός είναι ο Μ*****Σ??

    Ο ΕΝΑΣ Ή ΟΙ ΧΙΛΙΟΙ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Thanks for posting, very good.

    Congratulations you the Greek Soccer. Final The phase of the champioship of Europe 2008 already is reached. Now in front will be the European.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Aααακριβώς Ψυχάκιας !
    Αυτο πρέπει να εντοπίσουμε.
    Ποιός ειναι ο στόχος ;
    Ο ενας ο μ*****ς ή εμείς οι πολλοί ;
    Πρέπει να μάθουμε να μην τρώμε κουτόχορτο !
    Και τότε μπορεί και να γίνει οικονομικός σύμβουλος ο διαφημιζόμενος ( όχι ο διαφημιστής )
    κι εμείς να είμαστε ικανοποιημένοι και εκείνοι να παίρνουν τα λεφτά μας όχι με πονηριές και υποκρισίες !

    Σιγα μη πιστέψω το κλαψούρικο πονόψυχο μήνυμα του μ****α για τα δένδρα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Άρα λοιπόν το μπανεράκι που πρέπει όλοι να έχουμε τυπωμένο παντού είναι ένα και μόνο ένα:

    " Φτιάξε τον εαυτό σου και ζήσε το κάθε λεπτό της ημέρας σκεπτόμενος λογικά"

    μόνο έτσι οι Μ****Σ θα τα βρούν σκούρα...μόνο έτσι θα αλλάξουν τα πράγματα...μόνο έτσι θα σταματήσει ο καφές να κοστίζει 1500 δρχ και η σαλάτες 3500 δρχ...

    Μόνο έτσι ο ΕΝΑΣ θα είναι στο ΑΝΕΡΓΙΑΣ και οι ΧΙΛΙΟΙ θα ζούν με ποιότητα....

    ΄Ετσι νομίζω..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ναί, ίσως, αλλα πώς θα περάσουμε αυτό το μήνυμα αν δεν πούμε γιατι το λέμε αυτό ;
    Μόλις ειδα διαφήμιση για δάνειο στην τιβι με τα ψιλά γράμματα απο κάτω να τρέχουν με 800 !
    Είναι τίμιο αυτό ;

    Αντισταθείτε στην μη τίμια διαφήμιση ;
    χαχαχα.. δεν ειναι "πιασάρικο" :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Εμένα οι δικές μου δεν είναι παραπλανητικές πάντως..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. τρελοφαμφαρα ..παλι το λαλας με ουζα..

    φιλι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Εξαιρετικό το θέμα σου Κώστα.
    Πολύ σωστός.
    Θα ετοιμάσω μερικά κι εγω σύντομα ελπίζω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Άσχετο (και σχετικό): Σήμερα στο Κολωνάκι ήταν δύο κοπελίτσες, προωθήτριες προφανώς, ντυμένες... μπουκάλια από σαμπουάν. Και σαν να μην τους έφτανε αυτό, τις είχαν βαλει να φωνάζουν εν είδη συνθημάτων διαδήλωσης το διαφημιστικό σλόγκαν της εταιρείας. Τι άλλο θα σκεφτούν οι διαφημισταράδες, συλλογάμαι!
    Καλησπέρες, Τζόνυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Πω πω, μόλις γύρισα από αυτό το μάθημα, "Τεχνικές της διαφήμισης"...η άποψή μου βέβαια είναι πως αυτοί που τα σχεδιάζουν κοιτούν και πού απευθύνονται. Αν τους δίναμε όλοι μια μούτζα τότε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Και να σκεφτείς ότι μικρός το αγαπημένο μου τηλεοπτικό πρόγραμμα ήταν οι διαφημίσεις...Σκέψου με τι πρότυπα μεγάλωσα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Στα περισσότερα παιδιά αρέσουν οι διαφημίσεις. Αυτο το ξέρουν οι διαφημιστές και προτείνουν στους πελάτες τους να εκμεταλλευτούν αυτό ωστε να επηρρεαστούν οι γονείς.
    Πού χάθηκες ωρε Σπιτόγατος λέμε ;

    @koptoraptou αν ειναι αστεία και διασκεδαστική μια διαφήμιση, γελάμε και λίγο. Ωστόσο το καλό χιούμορ σπανίζει.

    @patsiouri ακριβώς, και οι περισσότεροι απευθύνονται σε χαζούς !
    Αυτο είναι που μου τη σπάει !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. @tzonakos

    μα είναι απόλυτα φυσιολογικό να απευθύνεται στον χαζό, τον ηδονοβλεψία, τον αγάμητο, τον φτωχό κοκ.
    Η διαφήμιση υπάρχει για αυτούς.
    Μπορείς να φανταστείς τον Κόκκαλη ή τον Βαρδινογιάννη να αγοράζει αυτοκίνητα ή κινητά ανάλογα με τις διαφημίσεις. Ή μήπως νομίζεις ότι αν το γιαουρτάκι θα πέσει πάνω σε ένα υπέροχο σετ στήθη, θα θυμηθεί ο κάθε normal άνθρωπος ότι πρέπει να αγοράσει ΦΑΓΕ?

    Καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Έγω πάντως θυμάμαι ότι πρέπει να αγοράσω ΦΑΓΕ όταν βλέπω τα δικά μου βυζάκια....δυστυχώς!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Αρα μάθαμε κάτι :
    Οτι αυτού του είδους οι διαφημίσεις απευθύνονται σε χαζούς.
    Ζητάω πολλά να πω οτι θέλω να απευθύνονται σε ακόμα πιο χαζούς, και να μας λένε ΟΛΗ την αλήθεια για το προϊόν, ή να μην μας κρύβουν τα ψέμματα ;

    Καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Ρίξε μια ματιά στο σημερινό ΕΙΚΟΝΟGOOGLExiko και μπορεί να βρείς την απάντηση στο ερώτημά σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. ..και στο χτεσινό μια βόλτα μπορεί να βοηθήσει ακόμα λίγο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Πολυ καλό το θέμα σου και νομίζω οτι εχει απαντηθεί το ερώτημα
    "Γιατι κακές διαφημίσεις"
    Πολυ απλά ο καπιταλισμός θέλει υπερκατανάλωση αφου σε αυτην βασίζεται, άρα πρέπει να πειστούν όσο γίνεται μεγαλύτερες ομάδες του πληθυσμού να αγοράσουν.
    Το κατανοώ απόλυτα αυτό που γίνεται, ωστόσο δεν μπορώ να αθώωσω όσους κάνουν πνηρές διαφημίσεις ούτε και αυτούς που τους το επιτρέπουν, ούτε όσου πιστεύουν εύκολα.

    Πριν χρόνια, ενας φίλος έτρεξε να αγοράσει αυτοκίνητο επειδη στην τηλεόραση έλεγαν στην διαφήμιση :
    " Με 48 ευρω το μήνα "
    Ξέχασε να σκεφτεί ο αδαής οτι θα πρέπει να το πληρώνει για 7 χρόνια και με τους άγριους τόκους θα το έχει πληρώσει διπλό σχεδόν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Σωστός! Απλώς την επόμενη φορά που θα πάμε να αγοράσουμε κάτι, ας σκεφτούμε λίγο παραπάνω και ας μην το πράξουμε ασυνείδητα. Βοηθάει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. @kitsomitsos. Συμφωνώ απόλυτα, πρέπει να σκεφτόμαστε πριν αγοράσουμε οτιδήποτε από τσίχλες (ή καφέ μιάς και έχω μια ευαισθησία στο θέμα!) έως αυτοκίνητο!
    Το πρόβλημα όμως είναι πώς μπορεί να γενικευτεί μία τέτοια καταναλωτική στάση, γιατί ένας και δύο κούκοι...η άνοιξη πέθανε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Αυτό πήγαμε να κάνουμε, να φωνάξουμε κατι για να διαδοθεί και ν' αρχίσει ο κόσμος να σκέφτεται καλύτερα τι του πουλάνε, τι χρειάζεται και πώς και πότε και πόσο θα το αγοράζει.
    Δεν αρκούν 4-5 μπλόγκερς για να προβληθεί τέτοιο θέμα, αλλα ωστόσο εμείς το είπαμε.
    Μια σκέψη του vrakas kostas υλοποιήθηκε με ενα μικρό μπαννεράκι που μπορείτε να βάλετε κι εσείς στα ιστολόγιά σας.
    Να το δούν όσο πιο πολλοί γίνεται.
    Ισως να έχουμε κάποια άλλη ευκαιρία στο μέλλον και το φωνάξουμε πιο δυνατά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Το πρόβλημα δεν είναι ούτε τα ψιλά γράμματα ούτε η ελλιπής ή παραπλανητική περιγραφή του προϊόντος !

    Λογικά Βήματα
    1. Βλέπω μία διαφήμιση.
    2. Σκέφτομαι αν έχω ανάγκη το διαφημιζόμενο προϊόν.
    3. Αν το έχω ανάγκη βγαίνω μία βόλτα, βλέπω ποιο είναι το καλύτερο και ποιο αντέχει η τσέπη μου.
    4. Το αγοράζω.

    Αν επειδή εμείς είμαστε ηλίθιοι, αν εμείς δημιουργούμε πλασματικές ανάγκες στην ζωή μας, αν εμείς τσιμπάμε με ένα σετ βυζιά...δεν φταίει η διαφήμιση !!!

    Είναι πολύ εύκολο να αναζητούμε παντού ευθύνες γιατί στην αντίθετη περίπτωση θα πρέπει να σταθούμε απέναντι στην δική μας ανικανότητα να σκεφτούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Οχι δεν θα υποψιαστώ οτι υποψιάστηκες οτι τα βαλα με τη διαφήμιση !

    Να το πω άλλη μία :
    Τα χω πάρει που με θεωρούν ηλίθιο κάποιοι διαφημιζόμενοι που βάζουν διαφημίσεις για ηλίθιους !

    Γκέγκε ;

    Αν ναι τότε οκ, δεν διαφωνάω μαζί σου, δεν τολμω λέμε, αλλα άμα μου κολλάς θα σε φτιάξω γω :Ρ
    Πώς να διαφωνάμε, αφου το ίδιο λέμε, αλλα αλλιώς περίπου αφου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Είναι μαγικό αυτό που συμβαίνει μ' εμάς...πάντα λέμε τα ίδια αλλά πάντα διαφωνούμε.

    Πάμε άλλη μία !! Το βασικό target group μίας διαφημιστικής είναι οι ηλίθιοι άνθρωποι.

    Δεν υπάρχει σοβαρός άνθρωπος σε τούτο τον ντουνιά που θα αγοράσει κάτι απλά επειδη το είδε στο χαζοκούτι.

    Συνεπώς είναι στο χέρι μας να αποδείξουμε (με τον να μην επηρεαστούμε από την διαφήμιση) ότι δεν είμαστε ηλίθιοι.

    ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΜΩΣ...μήπως και γι' αυτό φταίει η διαφήμιση ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

-πες οτι θες αλλα να σέβεσαι τους άλλους συνομιλητές-
Δεν συνηθίζω να απαντάω σε μη μπλόγκερς κρυμμένους πίσω απο σκέτο λογαριασμό google. Θα τα σβήνω.
Α, και είμαι υπευθυνος ΜΟΝΟ για οσα λεω... δεν ειμαι υπευθυνος για οσα καταλαβαινεις.
ΤΖΟΝ παπαρολόγος.

Tweet

Related Posts with Thumbnails

Do not clopy

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape