Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2008

Φιλία

Ο φίλος Αντώνης με κάλεσε να γράψω για την φιλία. Για ποιά φιλία δεν θα ταν δίκαιο να ξεχωρίσω. Αλλωστε μία ειναι η φιλία, αυτη που αυτόματα σε έχει κοντά με εναν άνθρωπο και κείνον σε σένα. Εχεις ενα δέσιμο που δεν σκέφτεσαι γιατί. Αμα το σκεφτείς, οταν ψάξεις γιατι και πώς κάποιος έγινε φίλος σου, το έχασες το παιχνίδι.
Φίλος ειναι αυτός που θα να κοντά σου χωρίς να το ζητήσεις, αυτός που θα ρθει επειδή διαισθάνθηκε πως κάτι τρέχει ή απλά ετσι για να σε δει, να τον δείς.
Στις μέρες μας έχουν αλλάξει οι άνθρωποι και συχνά θεωρούν φίλο κάποιον που έτυχε να βρεθούν μαζι για κάποιο άσχετο λόγο και ξαναβρέθηκαν ακόμα 5-6 φορές και πέρασαν καλά. Ετσι γινόταν πάντα, μόνο που σήμερα ειναι πολυ πιθανό να σε πλησιάζει κάποιος επειδη απλά κάτι θέλει. Οχι πάντα, απλά εισαι πιο υποψιασμένος οταν έχεις πάθει κι ετσι δεν βιάζεσαι να κάνεις φίλο κάποιον επειδή υπήρξε μια πρόσκαιρη καλή χημεία. Πολύ σημαντική ειναι η φιλία μεταξύ άνδρα και γυναίκας. Ναι, μπορεί να υπάρξει χωρίς τίποτα περισσότερο ή και με κάτι περισσότερο αλλα χωρίς να εξελιχθεί σε σχέση. Πιστεύω οτι μια τέτοια φιλία μπορεί να ειναι παντοτινή, όπως και με παιδιά που απο το Δημοτικό παίζαμε μαζί και μείναμε φίλοι τόσα χρόνια. Πολλές φιλίες ξεκινούν απο τα τρυφερά πρώτα μας χρόνια στο σχολείο, παιδάκια, αθώα, με μεγάλα γεμάτα απορία μάτια.
Η αμοιβαία κατανόηση, στήριξη, συντροφιά, βοήθεια, το μοίρασμα στιγμών ειναι μέσα σε μιά φιλία αυτονόητα και δεν τα ζητάς ποτέ. Τα δίνεις, σου τα δίνουν.
Τον φίλο δεν τον κουράζεις, του λές την αλήθεια ακόμα κι αν πονάει, δεν του χαϊδεύεις τα αυτιά να ακούσει αυτό που θα ήθελε αλλα αυτο που αληθινά σου βγαίνει απο μέσα. Αν τον / την αγαπάς, θα εισαι ο εαυτός σου, άρα αυτός που κι εκείνος αγαπάει.
Φιλία ειναι αγάπη, είναι να τον/την βλέπεις χωρίς να πρέπει να ρωτήσεις και πολλά, να πηγαίνεις ενα μπουκάλι κρασί κι ενα γλυκό ετσι, χωρίς λόγο, όχι μόνο τις γιορτές.
Φιλία ειναι να μοιράζεσαι, να σέβεσαι, να γελάς και να αισθάνεσαι άνετα. Δεν χωρά αμφιβολία, αλλιώς η φιλία δεν ειναι αληθινή. Φιλία ειναι να λές πράγματα που αλλού δεν θα λεγες, να βρίσκεις και να δίνεις εναν ώμο στα δύσκολα, μια βοήθεια, ενα στήργιμα, μια χαρά, ενα δώρο, ενα κέρασμα. Κάποιοι φίλοι μου μου λείπουν. Χαθήκαμε για διαφορετικούς λόγους ο καθένας. Ξέρω πως οταν βρεθούμε θα ναι σαν χτες. Αυτοί ειναι φίλοι.

Θα χαρώ πολύ να διαβάσω κάτι για την φιλία απο την cinderella, την Ενεσούλα και τον kostas vrakas οταν συνέλθει. Ειναι άλλος ενας, αλλα δεν χρειάζεται νομίζω να γράψει. Το δείχνει. Τον ευχαριστώ.

14 σχόλια:

  1. Φιλία...μια παρεξηγημένη λέξη ακόμη.

    Με καλύπτεις με όλα όσα λες Τζονάκο μου.
    Ωστόσο θα σταθώ λίγο στις φιλίες που κάναμε όταν ήμασταν παιδιά.
    Αυτές ήταν πραγματικές φιλίες!!!
    Οι αληθινές φίλιες δεν χάνονται.
    Δεν ήταν ψεύτικες γιατί χάθηκαν(όσες χάθηκαν) απλά κάποιοι έπαψαν να ειναι παιδιά.
    Η πραγματική φίλια ειναι ανώτερη και απο συγγένεια!!!

    Τους φίλους μας τους διαλέγουμε
    τους συγγενείς όχι.
    Καλημερα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολυ ομορφο ποστ,και νομιζω πως καλυπτει αν οχι ολους,αρκετους απο εμας!Δυστυχως στις μερες μας,η φιλια βρισκεται πανω πανω στη λιστα,απο τα πιο δυσκολα πραγματα που προσπαθει καποιος να αποκτησει.Θελω να φτασω σ αυτο το σημειο που περιγραφεις,αλλα φανταζομαι πως ακομη δεν εχω βρει αληθινη φιλια.Δυστυχως τα ορια αναμεσα στο αληθινο,και σ αυτο που χει καταντησει να ναι σημερα,ειναι λεπτα,και τις περισσοτερες φορες,τα περναμε,χωρις να το καταλαβουμε.Αυτο δε σημαινει,ομως,πως δεν πρεπει να επιδιωκουμε το αληθινο!
    Την Καλημερα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δίκιο έχεις Κότσυφα, οταν πάψεις να εισαι λιγο παιδί, χάνεις πολλά, μεταξύ αυτών την αγνότητα που έφτιαξε τις πρώτες αυθεντικές φιλίες.

    armia χαίρομαι ιδιαίτερα που με διαβάζεις και μπορώ να πώ οτι το θέμα "φιλία" περνά απο διαφορετικές φάσεις ανάλογα με τις εμπειρίες μας στο πέρασμα του χρόνου. Μονο μέσα μας ξέρουμε ποιοί είναι φίλοι και σε ποιούς φερθήκαμε σωστά, άσχετα το πώς φέρθηκαν αυτοί.
    Αντάλλαγμα δεν ζητάς στη φιλία, απλα ειναι αυτονόητο αλλιως δεν υπάρχει αλληλεγγύη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τζονακο καλημερα + ευχαριστω για την αποδοχη της προσκλησης.
    Πολυ ωραιο ποστακι, διαφωνω με το θεμα φιλιας μεταξυ ανδρα και γυναικας. Θεωρω οτι μονο παρεα μπορουν να κανουν 2 ανθρωποι του αντιθετου φυλου.
    :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Φιλία ...όπως έρωτας... (λέω εγώ...)

    "΄Εργο του φίλου σου είναι να εκπληρώσει τις ανάγκες σου, αλλά όχι να γεμίσει το κενό σου"
    Χαλίλ Γκιμπράν

    Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. "Φιλία ειναι να μοιράζεσαι, να σέβεσαι, να γελάς και να αισθάνεσαι άνετα."

    Nαι, Τζονάκο μου ,αυτό είναι, ακριβώς!
    Αποδέχομαι και τη δική σου πρόταση, όπως και του Αντώνη, πιο πριν!(:Ρ)
    Είχα βέβαια, αν θυμάσαι, γράψει κάτι για τη φιλία "ΕΔΩ", αλλά κάτι έχω στο μυαλό μου!;)

    Είσαι φίλος μου και επειδή έχουμε ψιλοχαθεί τον τελευταίο καιρό, δράττομαι της ευκαιρίας να σου πω ότι μου λείπουν οι κουβεντούλες μας!
    Μουτς, η φίλη και "βαφτιστήρα" σου Ενεσούλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Και δεν ξαναγράφεις Ενεσούλα, θα μου άρεσε να το δώ :)

    Αντώνη το θέμα ειναι δυνατό και ειδικά αυτο με την φιλία άνδρα-γυναίκας πολύ συζητήσιμο.

    Γλαρένια πολύ σωστός ο Χαλίλ Γκιμπράν. αν και εχω την εντύπωση οτι συχνά οι φίλοι κάνουν και αυτό, γεμίζουν ενα μέρος του κενού.
    Ποτέ όμως δεν πρέπει να γίνονται υποκατάστατο γιατι τότε δεν τους σεβόμαστε αρκετά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ενδιαφέρον θέμα διάλεξες. Ναι, η φιλία στο ίδιο φυλο είναι πολύτιμη και δυσεύρετη, ένας θησαυρός και για τους δυο...συνήθως 1-2 είναι πραγματικά φίλοι.
    Όσο για τη φιλία άνδρα-γυναίκας, είχα κι εγώ έναν τόσο καλό φίλο. Καλύτερο φίλο δεν είχα... ήξερε σχεδόν τα πάντα για μένα...ώσπου τον παντρεύτηκα. Εκείνος όμως δεν ένοιωθε μόνο φιλια εξ αρχής.
    Νομίζω ότι η φιλική διάθεση μεταξύ ανδρα γυναίκας είναι πάντα μονόπλευρη...Ή προυποθέτει να είναι καλυμμένοι ερωτικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κάτι μου λέει πως σήμερα, ακόμη πιο δύσκολο κι από το να κάνεις σχέση, είναι να κάνεις φίλο. Κι όμως τους έχουμε ανάγκη κι ίσως να 'ναι και πιο σημαντικοί κι από τη σχέση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Φιλία είναι ένα άγγιγμα, ένα τηλεφώνημα, ένας ώμος, μια αγκαλιά από κάποιον που αγαπάς παραπάνω από εσένα...
    Που θα έκανες τα πάντα γι αυτόν. Που κομπάζεις για εκείνον και σκαλώνεις στο πως να τον φωνάξεις ενίοτε. Που έχετε κοινούς κώδικες, κοινές αναμνήσεις, κοινό μέλλον. Μαζί!! ;)
    Ναι Τζονάκο μου!!Θα γράψω κι εγώ!! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. "Πιστέυω τω φίλω" μαθαίναμε στο Γυμνάσιο.

    Οι φίλοι είναι σαν τα ιδανικά, ή τα πιστεύεις ή τα καταπατάς.

    Όπως έχω ήδη γράψει... είχα την τύχη να έχω φίλους, λίγους και άριστους.

    Όπως επίσης και εχθρούς, κι αυτοί άριστοι στο είδος τους.

    Έχω πόρτες στη ζωή μου που περνάω και βρίσκω ξανά τη Βάσσια, χάρις σε αυτούς/αυτές τους φίλους.

    Μα πάνω απ' όλα βρήκα καινούργιους, εκεί που δεν έψαξα ποτέ, δίπλα μου.

    Καλησπέρα :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Σταμάτησα να ψάχνω για φίλους.
    Κοίταξα να σώσω τους παλιούς.
    Οι κοινοί κώδικες ειναι ενα σημαντικό κλειδί στην φιλία, όπως λέει η cinderella.

    demon δεν ξέρω, ειλικρινά δεν ξέρω τι ειναι πιο εύκολο ή ίσως πιο σωστό αν υπάρχει σωστότερο ανάμεσα στα δύο, σχέση και φιλία.

    betty ενδιαφέρουσα ιστορία. Συμβαίνει συχνά αυτό. Χαίρομαι όμως που ειστε καλά μαζί. Ποιος ειπε οτι καλές σχέσεις δεν ξεκινάνε απο μια απλή φιλία ;

    Βάσια λίγοι και καλοί, ζεστοί και γεμάτοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τα τελευταία χρόνια εκτός από τις φίλες που ήδη έχω από το σχολείο και φέρονται εντάξει,δεν έχω κάνει καμία φίλη,ούτε επιφανειακή παρέα με κορίτσια,υπάρχουν πάρα πολλές οι οποίες είναι κομπλεξικές-ζηλιάρες. Εξού κ ότι πιο πολύ στο δρόμο με κοιτάζουν γυναίκες κ όχι άνδρες!
    Καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ξέχασα όμως να σου γράψω και για την πιο καλή μου φίλη...θησαυρός...η Ακριβή...όνομα και πράγμα! Καλημέρες :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

-πες οτι θες αλλα να σέβεσαι τους άλλους συνομιλητές-
Δεν συνηθίζω να απαντάω σε μη μπλόγκερς κρυμμένους πίσω απο σκέτο λογαριασμό google. Θα τα σβήνω.
Α, και είμαι υπευθυνος ΜΟΝΟ για οσα λεω... δεν ειμαι υπευθυνος για οσα καταλαβαινεις.
ΤΖΟΝ παπαρολόγος.

Tweet

Related Posts with Thumbnails

Do not clopy

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape