Τρίτη 24 Αυγούστου 2010

Πsάργια

Ψαράκια, ψαρούκλες και άλλα διάφορα, απο αστερίες μέχρι κάμπιες, ναι κάμπιες θαλασσινές, μπρρρρ .... απ όλα ειχε φέτος το καλοκαίρι.
Σε εποχή οικονομικής κρίσης, καλό ειναι να ψαρεύεις μόνος σου.
Ο αγαπημένος μου κιούρτος ειχε χαλάσει και λόγω της τότε απεργίας των φορτηγών δεν βρήκα να αγοράσω άλλον. Ετσι, μοιραία ψάρεψα με πεταχτάρια και με καλάμι.
Δόλωμα σκουλίκι τύπου 'ακροβάτης'. Πειραματίστηκα και με άλλα δολώματα αλλά χωρίς επιτυχία. Αλλες χρονιές ψαρεύω και με γαρίδα.
Η ψαριές καλές απο ενα σημείο και μετά, στην αρχή έπιανα μόνο κατι μικρούλια και τα πετούσα πάλι μεσα. Μετά με υπομονή και παρατηρώντας τον καιρό και τη θάλασσα, κατάφερα να πιάσω καλά ψάρια φέτος. Μόνο χταπόδι δεν έπιασα, φέτος δεν το επιδίωξα και πολύ.

Εδω ενα λαυράκι και μιά μουρμούρα.


Εδω ενας μεγάλος κέφαλος και διάφορα μικρότερα.

Εδω ενας κέφαλος ψαρεμένος με πολυάγκιστρο. 
Εκείνη τη μερα δεν έμεινα πολύ ετσι έπιασα δύο τέτοιους μόνο.


Εδω μιά κάμπια θαλασσινή μέσα στο νερό τριγυρισμένη απο ψαράκια. Την έβγαλα με μιά απόχη, πιστεύοντας οτι θα ηταν καλό δόλωμα. Ευτυχώς ρώτησα εναν ψαρά και μου είπε έντρομος :
"Απαπαπα, πέτα τοοοο, πλύσου θα σε πιάσει φαγούρα, πέταξέ το ! " 
Ούπςςς ... ευτυχώς ! Μπλιαχχχ ...

Εδω ενα μουγκρί που φυσικά δεν τρώγεται και απλά καθόμαστε και το χαζεύαμε.
Δεν το ψάρεψα εγω, αλλα ενας άλλος και μου το χάρισε ... τι να το κάνω δεν ήξερα.

Δεν φωτογράφισα κάθε ψάρι που έπιασα αλλα σίγουρα πήγε καλά φέτος.
Ενας άλλος μου χάρισε ενα μελανούρι και μιά τσιπούρα γιατι μόνο αυτά ειχε πιάσει και δεν τα ήθελε. Ειναι να σε θέλει το ψάρι, άμα δε σε θέλει, άστα.

* Στο Greece in Pictures εχω ενα μικρό φωτογραφικό αφιέρωμα στην Ελλάδα μας, με αφορμή την εξοργιστικά θλιβερή είδηση της πυρκαγιάς στο φοινικόδασος της Πρέβελης. Η Ελλάδα πρέπει να παραμείνει όμορφη και να μην χάνονται οι θησαυροί της, αντίθετα, να προστατεύεται σωστά κάθε μνημείο της φύσης και της παράδοσής μας.

23 σχόλια:

  1. Ιερόσυλε,πέταξες το μουγκρί;;;;Ποιος σου είπε ότι δεν τρώγεται;;;Και σούπα και στο φούρνο κομμένο σε φέτες!Εχω να το δοκιμάσω από μικρό παιδί,το πουλούσαν πλανόδιοι ψαράδες.
    Στην ψαραγορά του Χαρτούμ
    http://apouro.blogspot.com/2009/06/moranda.html
    βρήκα ενα πελώριο μουγκρί του Νείλου,δυο μέτρα πράμα,αλλά δεν πρόλαβα να το φωτογραφίσω, το ειχαν κάνει κομματάκια...
    Αλλη φορά όταν πιάσεις ψάρι και σου πουν ότι δεν τρωγεται,φώναξέ με:)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κι εγώ για σούπα το ξέρω το μουγκρί...Έχει κόκκαλα μεν, αλλά είναι νοστιμότατο...
    Άσχετο: από την ώρα που ξεκίνησα την περίθαλψη στο ΣΒΑΖΠ, σταμάτησα να ψαρεύω...Δεν άντεχα πια...
    (ΚΙ ήμουνα καλήηηηηηηηηη...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ωραίος πράμας ο ψάρεμας..

    κι εμείς ζηλεύουμε που το αγνοούμε το άθλημα..

    χειμώνα έχει περισσότερα ψάρια;
    μήπως και αρχίσω να μαθαίνω..

    καλημέρα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Και'συ φαν του ψαρέματος Τζόν?Να φανταστείς ότι παλιά το έβρισκα πολύ βαρετό μέχρι καντήλες εβγαζα όταν άκουγα για "καθετή" αλλά η χαλάρωση που νιώθεις όταν βουλιάζει η σκέψη σου με το μολύβι άλλο πράμα!
    Καλές ψαριές έκανες μπράβο!
    Λοιπόν μάθε όταν φτύσεις μια θαλάσσια κάμπια οι σκουλόπετρεςόπως τις λέμε εδώ κόβονται στη μέση δεν ξέρω το λόγο αλλά με το σάλιο γίνονται κομμάτια.

    Τα τρώνε τα μουγγριά και'δω κάνουν καλή σούπα!Αλλά εγώ δεν....

    Αντε καλές ψαριές πάντα να'χεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. θα σου έβαζα φώτο με καρχαρία απο το ενυδρείο στην Βαρκελώνη, για να σε αποστομώσω, αλλά δεν ξέρω πού να την ανεβάσω!
    οπότε έμεινα με την ιδέα και μόνο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εντάξει και να ήξερα οτι τρώγεται το μουγγρί VAD, ήμουν σε ενα μέρος 2 ωρες μακριά μέσα στη ζέστη, θα χάλαγε ώσπου να το πάω στο σπίτι.
    Να πω την αλήθεια δεν ήμουν σίγουρος οτι τρώγεται αλλα ετσι γλοιώδες που ειναι οταντο πιάσεις, απαπαπα, σου έρχεται μια κάποια αηδία.
    Να θυμηθώ να το δοκιμάσω κάποτε αγαπητέ VAD.
    Πριν λίγο διάβαζα την παλιά σου ανάρτηση για την ψαραγορά του Χαρτούμ που αναφέρεις.
    Θα σχολιάσω εκεί.

    Artanis ξέρω οτι ενα μουγγρί μπορεί να γίνει πολύ μεγάλο, πολύ μακρύ, και οκ ενα πολυ μεγάλο ισως και να γίνεται σούπα καλή, όπως ειπα δεν ήξερα σίγουρα καν εαν τρώγεται. Αυτο ηταν μήκους ενός μέτρου.Τα λυπάσαι τα ψαράκια ; :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ευρύνοος επέστρεψες ;
    Σούπερ, καλώς ήρθες.
    Ναι, ωραίο ειναι το ψάρεμα ειδικά οταν πιάνεις και κατι τις :)

    zoyzoy
    αφου στο εχω πει οτι λατρεύω τη θάλασσα και το ψάρεμα.
    Και ειδικά η καθετή μου αρέσει πολύ.
    Ναι, καλά πήγε αφου πιάσαμε και λαυράκια με πεταχτάρι στα 50 μέτρα απο την ακτή και στο 1,5 μέτρο βάθος !
    Ναι, ναι, αυτές ειναι, οι σκουλόπετρες μπλιαχ, εχω φωτογραφία της οταν την έβγαλα εξω και σε 2 λεπτά ειχε γίνει καφέ απο κόκκινη, και στη μέση της ειχε συρρικνωθεί χωρίς α την εχω πιέσει σε κείνο το σημείο !
    Καλά, αν ξαναβρώ μία θα τη βγάλω να τη φτύσω, φτού φτου, να δω πώς θα γίνει και σε όσους ρωτάνε τι σκ... κάνω θα λεω " μου το είπε μια θαλασσινή " :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. next_day
    καρχαρίας σε ενυδρείο δεν ψαρεύεται απ όσο ξέρω μα σίγουρα θα ειναι τρομακτικός ακόμα και μέσα εκει κλεισμένος.
    Θα ήθελα να πάω σε κάποιο ενυδρείο, αλλα προς το παρόν αρκούμαι στο απόλυτα φυσικό 'ενυδρείο' της φύσης, στη θάλασσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μου άνοιξες τα μάτια, δεν έχω ιδέα από ψάρεμα. Ούτε τις ονομασίες τους δεν ξέρω.

    Ο σκυλάκος ο κούκλος δικός σου είναι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Οχι mariana δεν ειναι δικός μου ο σκυλάκος, γλύκας ε ;
    Το ψάρεμα ειναι μιά τελετουργία που την μαθαίνεις σιγά σιγά και προσεκτικά και πάντα ειναι καλό να χεις καλούς δάσκαλους αλλα και να σου αρέσει και να σέβεσαι τη θάλασσα, καθώς εισβάλλεις σε αυτην και μπορεί να σε τιμωρήσει.
    Εγω τιμωρήθηκα με αγκάθι στο δάχτυλο οταν ξελέπιαζα ενα λαυράκι :( βιασύνη, απροσεξία.
    Ειναι ωραίο να ξέρεις οχι μόνο πώς λένε ενα ψάρι ( που σε διάφορα μέρη της Ελλάδας εχουν άλλα ονόματα ) αλλα και πού ζεί, τι του αρέσει, τι τρώει, πώς κυνηγά, μαζι με ποιά άλλα είδη συνυπάρχει, ποιές εποχές, σε ποιά νερά, σε τι βάθος και όλα αυτά.
    Εμένα αυτά ειναι που μου αρέσουν πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Με νοσταλγία θυμάμαι κάποιες ψαριές στον κολπίσκο της Διδύμας στη Χίο, με χανάκια, σπάρους κι άλλα... ψιλά, αλλά και την ψαριά με κιούρτο στους Παξούς, που ολοκληρώθηκε με τηγανιά, ουζάκια και... μπουρίνι! Καλοκαίρι και πάσης Ελλάδος!! Σε χαιρετώ από... Διακοφτό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τζονάκο
    Δεν έχω ιδέα από ψάρια ούτε από ψάρεμα. Όμως κατόρθωσες να με κάνεις να μείνω και δω τις φωτο αλλά και να διαβάσω τη διήγηση σου με ενδιαφέρον. Έχεις αυτό το χάρισμα.
    Καλο φθινόπωρο να έχουμε. Θα έχουμε ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τζόνυ λίγα πράγματα βαριέμαι τόσο πολύ όσο το ψάρεμα! Οπότε μη με υπολογίζεις ποτέ για παρέα. Αν πάντως ψαρέψεις...θα φάω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Το μουγκρι οχι μονο τρωγεται αλλα υπαρχει και τροπος να το φας χωρις κοκαλα. Το κρεμας αναποδα και μετα πιεζοντας δυνατα με τις παλαμες, το "αρμεγεις" Ετσι τα κοκαλα του σπανε και οταν το γδαρεις τα περισσοτερα φευγουν.
    Μοιαζει πολυ με το χελι, το οποιο ομως δεν εχει καθολου κοκαλα και ειναι ισως ο καταπληκτικοτερος ουζομεζες που υπαρχει ψητο στα καρβουνα! Οποιος δεν το χει δοκιμασει δεν ξερει τι χανει!!!
    Να περνας καλα φιλε μου και παντα καλες ψαριες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Κι εμένα μ'αρέσει το χάρεμα! Κι ας μην πιάνω τίποτα, ας τα ταϊζω μόνο!!
    Αν μου πεις ότι τα έκανες και στα κάρβουνα...

    Τρελοτουρίστρια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Kαλησπέρα Τζονάκο!!!
    Πωπω....ψάρια...η αδυναμία μου,πραγματικά!!!
    Εχω ένα παρατσούκλι...από τους συγγενείς...Ψαρού με φωνάζουν!!!
    Από μικρή μπορώ να σου πω,μου άρεσε να μπαίνω σε μια βάρκα...κ να πηγαίνω με τον παπού για ψάρεμα,στο Μεσολόγγι!!!
    Και αργότερα,μεγαλώνοντας φεύγοντας από κει,ακολούθησα αυτή τη συνήθεια,λίγo έξω από το Βόλο,σε ένα παραθαλάσσιο οικισμό,στις Νηές!!!
    Εκεί να δεις..οργανωμένα πράγματα!!!
    Είναι η αδυναμία μου!!!
    Tώρα βέβαια μεγαλώνοντας...τρέχω στα νησιά..!!Χαχα!!!
    Μου'φτιαξες τη διάθεση!!!
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ευάγγελε,
    ειναι να μην τα θυμάσαι με νοσταλγία ολα αυτά τα όμορφα μέρη ;
    Πρέπει να μου πεις πώς στο καλό κατεβαίνω στη Διδύμα, δεν βρήκα δρόμο για αυτοκίνητο.
    Εβίβα τα ουζάκια Ευάγγελε !

    Χριστόφορε
    οταν νιώθω καλά μπορώ και να γράψω καλά. Δεν συμβαίνει πάντα αυτό, αλλα δεν με νοιάζει ιδιαίτερα, καθως εδω γράφω για μενα και χαίρομαι οταν βλέπω και την παρουσία άλλων, ειδικά εξαίρετων μπλόγκερς, πρέπει να εκλάβω ως κομπλιμέντο αυτο που λες, αφου εσυ εχεις πολύ μεγαλύτερη διάθεση για γράψιμο και γράφεις καλά.
    Διηγηματικού χαρακτήρα εχω γράψει λίγες αναρτήσεις ίσως δέκα-δεκαπέντε ως τώρα αλλα θα γράψω και κατι τέτοιο, περιμένω απλά να νιώσω καλά, χεχε !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ΝdN και πώς θα τρώς τα σούσι ;
    Καλά οκ θα ψαρέψω εγω, φέρε εσυ όλα τα υπόλοιπα για σούσι :Ρ

    Ασημώνη
    εχεις απόλυτο δίκιο ! Το ειχα ξεχάσει.
    Οντως ετσι μου εχουν πει οτι καθαρίζεις το μουγκρί, δεν το θυμόμουν.
    Εντάξει επειδη αυτό πιάνεται βασικά με ψαροντούφεκο, κι εγω δεν κάνω ψαροντούφεκο, δεν ειχα ασχοληθεί.
    Το γδάρσιμο γίνεται με ζεστό ατμό νομίζω ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Τρελοτουρίστρια
    χάρεμα, χάραμα, ή χαρέμι ; LOL
    οκ τυπο-λάθος, ψάρεμα θες να πεις.
    Εγω να δεις πόσα ταϊζω πριν πιάσω ενα !
    Και ΝΑΙ, στα κάρβουνα τα έψησα, τον ενα μεγάλο κέφαλο μάλιστα τον άνοιξα σαν 'γούνα', πολυ καλός έγινε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Λοιπόν Ειρήνη,
    λίγες γυναίκες το γουστάρουν το ψάρεμα αλλα αυτο που εχω δει ειναι οτι όσες το γουστάρουν ειναι και φανατικές με αυτό !
    Αφου εχεις κάθε χρόνο ευκαιρία για ψάρεμα με βάρκα, μην την αφήνεις, τρέχα. Εγω δεν θα άφηνα καμμιά ευκαιρία να πάει χαμένη.

    Τωρα που το θυμήθηκα, μου χει μείνει μιά σακκούλα γαρίδα για δόλωμα και δεν ξέρω τι να την κάνω, πού να πάω να την ξοδέψω ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Φίλε Tzonako, έχεις δίκιο, ο δρόμος δεν ξεχωρίζει καλά από την άσφαλτο κι είναι στο ανέβασμα μετά τη στροφή. Τον ανοίξαμε πριν πολλά χρόνια, αφού μέχρι τότε αυτή η παραλία δεν είχε καθόλου πρόσβαση, πέρα από από ένα δύσβατο μονοπάτι. Πριν 3-4 χρόνια κατασκευάστηκε στην κατηφόρα μετά τη στροφή απ' τον Λιμένα κι ένας ακόμα δρόμος που βγάζει ακριβώς πάνω στη δίδυμη παραλία! (Εξ ου και το Διδύμα!) Την επόμενη φορά που θα βρεθείς σ' αυτά τα μέρη ελπίζω να τον βρεις και αν τύχει να είμαι κι εγώ εκεί σε καλώ από τώρα να πιούμε παρεούλα τα ουζάκια! Είναι τέλεια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Πήγαινα για ψάρεμα παλαιότερα πολύ συχνά. Για πετρόψαρα περισσότερο και ο μπαμπάς μου για μουγκριά - ναι αυτά που δνε ήξερες τι να κάνεις- που κάνουν σούπα εκπληκτική.
    (αλλά δεν την τρώω) :-)

    Όσο για την Πρέβελη- πραγματικά παράδεισος - αλλά η φωτιά δεν καταλαβαίνει....

    Καλό απόγευμα :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ευάγγελε η Διδύμα ειναι πανέμορφο μέρος και εύχομαι να παραμείνει ετσι.
    Κανα οικοπεδάκι εκει κοντά, παίζει ;
    Δεκτο το κάλεσμα, θα πάμε για ουζάκια.

    Βάσσια καλημερα, το ψάρεμα ειναι πολύ χαλαρωτικό και εισαι συνέχεια πάνω,μεσα, κοντά, στη θάλασσα, πράγμα που μου αρέσει πάρα πολύ.
    Για την Πρέβελη τι να πω, περαν του οτι μου βρωμάει αυτη η ιστορία, ισως κάποιοι ντόπιοι ηθελαν κάπως να "αναπτύξουν" το μερος .. τι να πω δεν ξερω, κρίμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

-πες οτι θες αλλα να σέβεσαι τους άλλους συνομιλητές-
Δεν συνηθίζω να απαντάω σε μη μπλόγκερς κρυμμένους πίσω απο σκέτο λογαριασμό google. Θα τα σβήνω.
Α, και είμαι υπευθυνος ΜΟΝΟ για οσα λεω... δεν ειμαι υπευθυνος για οσα καταλαβαινεις.
ΤΖΟΝ παπαρολόγος.

Tweet

Related Posts with Thumbnails

Do not clopy

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape